קידום אתרים

E-A-T של גוגל: המדריך המלא לשיפור קידום אתרים ואמון הגולשים

פורסם:Super User

34

E-A-T של גוגל: המדריך המלא לשיפור קידום אתרים ואמון הגולשים

בעולמו המתפתח ללא הרף של קידום אתרים, היכולת להתאים את האסטרטגיה לאלגוריתמים המשתנים של מנועי החיפוש הינה קריטית. אחד העקרונות המרכזיים שצובר תאוצה בשנים האחרונות הוא E-A-T של Google: Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness (מומחיות, סמכותיות ואמינות). במאמר זה, נצלול לעומקן של הנחיות ה-E-A-T ונבחן את השפעתן על דירוגי קידום אתרים, תוך דגש מיוחד על תוכן YMYL (Your Money or Your Life).

הבנת מהות ה-E-A-T

E-A-T מסמל שלושה מרכיבי ליבה: Expertise (מומחיות), Authoritativeness (סמכותיות), ו-Trustworthiness (אמינות). זוהי מסגרת שפותחה על ידי Google להערכת איכות ואמינות של תוכן אתרים. על אף שה-E-A-T תמיד היה גורם חשוב, הוא קיבל משנה תוקף עם עדכוני האלגוריתם של Google, דוגמת עדכון ה-Medic בשנת 2018, שהשפיע במיוחד על אתרים בתחומי הבריאות והפיננסים.

  1. מומחיות: המומחיות מתייחסת לידע ולכישורים של יוצר התוכן או האתר בכללותו. מדובר בהפגנת בקיאות מעמיקה בנושא הספציפי ובתחום המומחיות. גוגל מעריכה מומחיות על סמך הסמכות, ניסיון ותעודות של יוצרי התוכן.
  2. סמכותיות: הסמכותיות קשורה למוניטין ולהכרה שצברו האתר או הכותב בנישה או בתעשייה מסוימת. מדובר בהוכחת היותך מקור מידע אמין ומוסמך. קישורים נכנסים מאתרים בעלי סמכות וציטוטים ממקורות אמינים תורמים לבניית הסמכותיות.
  3. אמינות: האמינות מתמקדת במהימנות וביושרה של התוכן והאתר כולו. היא חיונית לרכישת אמון הגולשים. גורמים כגון שקיפות, ציון מקורות ברורים ומדיניות פרטיות מוגדרת היטב, תורמים לבניית האמון.

חשיבות ה-E-A-T לתוכן YMYL

הנחיות ה-E-A-T של גוגל הן בעלות חשיבות עליונה כאשר מדובר בתוכן YMYL, הכולל נושאים שעשויים להשפיע ישירות על בריאותו, מצבו הכלכלי או רווחתו הכללית של המשתמש. דוגמאות לתוכן YMYL כוללות עצות רפואיות, מידע משפטי, הנחיות פיננסיות וחדשות הקשורות לאירועים שוטפים. גוגל מפעילה סטנדרט בקרה גבוה יותר על תוכן YMYL, מתוך הבנת ההשפעה הפוטנציאלית שלו על חיי הגולשים.

כיצד E-A-T משפיע על קידום אתרים

גוגל משתמשת ב-E-A-T כחלק מאלגוריתם הדירוג שלה, בכדי להבטיח שתוכן איכותי, אמין וסמכותי יופיע במקומות הגבוהים בתוצאות החיפוש. להלן האופן שבו E-A-T משפיע על דירוגי קידום אתרים:

  1. שיפור הדירוג: אתרים ותכנים המפגינים רמה גבוהה של E-A-T נוטים לדרג גבוה יותר בתוצאות החיפוש, במיוחד עבור שאילתות הקשורות ל-YMYL.
  2. תוכן YMYL: אלגוריתמי החיפוש של גוגל מתוכננים להיות קפדניים יותר כלפי תוכן YMYL. אם האתר שלכם עוסק בתחומים אלו, הקמת E-A-T חזק היא הכרחית.
  3. יוצרי תוכן מומחים: תוכן הנכתב על ידי מומחים מוכרים ובעלי שם בתחום עשוי לזכות לדחיפה משמעותית בדירוג. הקפידו כי יוצרי התוכן שלכם הם בעלי ההסמכות והידע הרלוונטיים.
  4. קישורים נכנסים איכותיים: קישורים ממקורות בעלי סמכות מהווים אינדיקציה לאמינות. בניית קישורים נכנסים איכותיים יכולה לחזק את ה-E-A-T של האתר שלכם.
  5. ניהול מוניטין: ניהול המוניטין המקוון חיוני לאמינות המותג. עקבו אחר ביקורות ואזכורים שליליים העלולים לפגוע במוניטין, וטפלו בהם בהתאם.

סטטיסטיקות והיסטוריה של E-A-T

  • מושג ה-E-A-T הוצג לראשונה בשנת 2014, כחלק ממדריך האיכות לבודקי החיפוש של גוגל.
  • מחקר של Moz מצא כי דומיינים בעלי דירוג E-A-T גבוה נהנים מ-67.5% יותר תנועה ממוצעת לעומת דומיינים עם דירוג E-A-T נמוך.
  • נתוני Ahrefs מראים כי דומיינים בעלי E-A-T גבוה (בדירוג של 4-5) מקבלים בממוצע 76.2% יותר תנועה אורגנית לעומת דומיינים בעלי E-A-T נמוך (בדירוג של 1-2).
  • פוסט מתוזמן היטב בבלוג של גוגל מאוגוסט 2019 העלה את המודעות ל-E-A-T והכריז עליו כאיתות דירוג עקיף אך חשוב.

טכניקות מתקדמות לשיפור ה-E-A-T

  1. שקיפות: פרטו מידע אודות העסק, יוצרי התוכן ואמצעי הקשר. הוסיפו דף "אודות", ביוגרפיות של הכותבים ומדיניות פרטיות ברורה.
  2. תוכן חתום: השתמשו בחתימות מחבר המציגות את הסמכות ואת הניסיון של יוצרי התוכן. קשרו את הפרופילים המקוונים הרלוונטיים שלהם.
  3. ציטוטים: השיגו ציטוטים, המלצות וביקורות ממומחים מוכרים בענף. ציטוט על ידי מקור סמכותי מהווה אישור ל-E-A-T.
  4. תוכן מעודכן: עדכנו את התוכן באופן שוטף כדי להוכיח עדכניות ורלוונטיות. תוכן מיושן עלול לפגוע ב-E-A-T הן בעיני מנועי החיפוש והן בעיני הגולשים.
  5. תיקון טעויות: מינו עורכים ומומחים לנושא לבדיקת דיוק התוכן. תקנו שגיאות במהירות ופרסמו הבהרות במידת הצורך.

לסיכום

E-A-T אינו רק סט של הנחיות; זהו עיקרון יסוד המגדיר את איכות ואמינות התוכן הדיגיטלי. בעידן שבו המידע זמין בשפע באינטרנט, מנועי חיפוש כמו גוגל שואפים לספק לגולשים תוצאות מהימנות וסמכותיות. הבנה ויישום של הנחיות ה-E-A-T הם הכרחיים לעסקים וליוצרי תוכן המעוניינים לבנות ולתחזק נוכחות מקוונת חזקה, במיוחד בתחומי ה-YMYL בעלי ההשלכות המשמעותיות. על ידי מתן קדימות למומחיות, סמכותיות ואמינות, לא רק שתוכלו לשפר את דירוגי קידום האתרים שלכם, אלא גם לזכות באמון המתמשך של קהל הגולשים. שקיעו בבניית E-A-T איתן כדי לעמוד בציפיות ההולכות וגדלות של מנועי החיפוש והמשתמשים כאחד.

רוצה עוד דברים כאלה?

קבל את המאמרים הטובים ביותר לתיבת הדואר הנכנס שלך!